investeer in jezelf

Waarom wij van personal training houden

Het is vrijdag, 11.00 uur. Er komen vreemde geluiden uit de High Intensity Training room bij de Yogaground Veerhaven studio. Een bijzondere mix tussen de nieuwste Ibiza sounds, een trainer die herhalingen telt en iemand die roept: ‘Ik kan niet meer!’ Het blijkt Ferdi’s één-op-één-trainingssessie te zijn die hij elke vrijdag bij Saïd volgt. De twee kennen elkaar inmiddels zo goed dat er geen tijd meer is voor grapjes, dit is echt hard werken.

Na zijn personal training hebben we Ferdi er even bij geroepen om meer te weten te komen. Ferdi: ‘Ik train nu al 4 jaar minstens twee keer per week met Saïd en ik hou echt van onze trainingen. Voor mij zijn ze een moment om even te ontsnappen aan de dagelijkse sleur, om weer contact te maken met mijn lichaam en geest en het daagt me elke keer uit om verder te gaan dan wanneer ik alleen sport. Saïd kent inmiddels mijn beperkingen en mijn grenzen en daagt me altijd uit om verder te gaan, op een veilige manier. Hij houdt mijn voortgang bij en let extra op de gebieden die werk nodig hebben. Ik kan het iedereen aanraden om met een personal trainer te werken.’

1. Geen excuses
Wanneer je die trainingsafspraak in je agenda hebt staan en je weet dat er iemand op je wacht, denk je wel twee keer na voordat je annuleert. Het is een geweldige manier om je gedrag te veranderen, als je weet dat je soms andere dingen verkiest boven lichaamsbeweging. Na verloop van tijd begin je uit te kijken naar je sessies!

2. Gegarandeerd resultaat
Personal training is de enige investering die gegarandeerd resultaat biedt. Je werkt gericht aan je gezondheid en fitheid, waarbij je gefocuste aandacht besteedt aan alle delen van je lichaam of fitnessdoelen die je met je trainer afspreekt. Met elke training word je een beetje beter op de vlakken waar je aan werkt. Het is zoveel gemakkelijker met de steun van iemand die je aanmoedigt.

3. Verbetering in andere vormen van lichaamsbeweging
Personal training helpt je ook bij het overwinnen van obstakels die je tegenkomt bij andere sporten of vormen van lichaamsbeweging. Je kunt werken aan bewegingen die je lastig vindt om te doen in groepslessen, kracht opbouwen op bepaalde gebieden of herstellen van blessures.

4. Reset je geest en je lichaam
Hoewel we de neiging hebben om ons te concentreren op de fysieke aspecten van deze sessies, zal een goede personal trainer ook inspelen op je mindset. Ze weten hoe ze je kunnen triggeren om er ‘nog één’ te doen, ambitieuze doelen te stellen of oefeningen uit te voeren waarvan je niet zeker weet of je ze wel kunt. Dit zorgt voor meer vertrouwen, veerkracht en vastberadenheid. Na een geweldige training ben je klaar om de wereld te veroveren.

5. Een geweldige manier om een break te nemen
Altijd druk, rennend van meeting naar meeting? Personal training kun je zien als een belangrijke meeting met jezelf. Behandel je trainingssessies net als een zakelijke afspraak, plan vooruit en blokkeer je agenda. Als je dat ene uur neemt voor jezelf, verandert je perspectief, helpt het je om op te laden en het geeft je nieuwe energie voor de rest van je dag.

WHY WE LOVE PERSONAL TRAINING

FERDI'S TOP 5 PERSONAL TRAINING REDENEN

TRAIN WITH SAÏD

EEN STER IN ISOMETRISCHE OEFENINGEN

Saïd gelooft dat beweging een positieve impact heeft op onze gezondheid. Voor hem verbetert beweging zijn leervermogen, gemoedstoestand en motivatie. Het maakt hem gewoon een betere versie van zichzelf.

Opgevoed door Rotterdam
Als vijfde kind uit een groot Marokkaans gezin van acht kinderen, is Saïd geboren en getogen in Rotterdam, of opgevoed ‘door Rotterdam’, zoals hij het zelf uitdrukt. Hij groeide op met allerlei soorten sporten. Van voetbal op straat tot tennis en kickboksen, hij heeft het allemaal gedaan.

Isometrische oefeningen
Kom naar zijn training bereid om te werken en te leren, en hij zal je fitnessniveau naar nieuwe hoogten brengen. Saïd is een ster in isometrische training en kettlebell workouts. Saïd: ‘Isometrische oefeningen bieden een nieuwe uitdaging voor degenen die gewend zijn aan high energy, high movement workouts. Ze richten zich op het langer vasthouden van posities en spreken daarbij veel spieren aan. Ga maar eens na welke spieren je nodig hebt om in een eenvoudige plank te blijven staan. Dit is echt next level.’ De voordelen van isometrische training.

Wandelen is meditatie
Om na een lange dag tot rust te komen, geniet Saïd van de uitgebreide kookkunsten van zijn moeder, al zal hij ook een goede Italiaanse maaltijd nooit afslaan. En wist je dat hij overal heen wandelt, aangezien het voor hem een vorm van meditatie is? Hij heeft niet eens een fiets. Kijk voor geweldige wandel inspiratie eens naar Walk the city, met Rotterdamse wandelingen die je naar nieuwe en opwindende plekken brengen.

Lees meer over Saïd
PERSONAL TRAINING

Hoe boek ik een personal training?

Boek een personal trainings sessie

Zorg ervoor dat je Yogaground Personal Credits op je account hebt staan. Stuur ons een mail via onderstaande knop en geef je voorkeur voor trainer, dag en tijdstip door.

Vragen? Stuur een mailtje naar hey@yogaground.nl

Blijf op de hoogte, volg jouw favoriete Yogastudio in Rotterdam Centrum op InstagramFacebook of schrijf je in voor onze mailing list.